zondag 8 maart 2020

Apple Carplay

Werkt als een tierelier
Mijn auto beschikt over Apple car plat maar tot nu toe had ik de mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd maar vandaag had ik er eindelijk tijd voor vrij gemaakt. Ik had wat Spotify playlists op mijn telefoon gezet en bij vertrek plugde ik de telefoon dan ook in.

De auto toonde meteen de interface op het scherm en na het kiezen van een playlist startte de muziek. Score one. Vervolgens Google maps opstarten en de bestemming kiezen en rijden maar. Score two. Maar score three, de mooiste, kwam onverwacht onderweg toen er een Whatsapp bericht binnenkwam. Er kwam een attentiesignaal dat vroeg ik ik het bericht voorgelezen wilde hebben of wilde negeren. Na het kiezen voor voorlezen werd het bericht netjes en goed verstaanbaar voorgelezen en kreeg ik vervolgens de optie om af te sluiten of een antwoord in te spreken. Na het kiezen voor afsluiten sprong het normale beeld weer terug en reden we verder. De eerste ervaring was prima en zeer waarschijnlijk gaat de USB stick met muziek de auto verlaten en definitief vervangen worden door de telefoon want de Spotify opties zijn vele malen sterker dan de USB stick en ook Google maps voor de navigatie werkt erg prettig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten