zondag 11 augustus 2019

Werk herinneringen 45: Ontbijt kelner

Zo luxe was het niet
Waar ik thuis een bescheiden ontbijt eter ben (water, koffie en fruit) sla ik op vakanties altijd hard toe en met name in Azië. Dat brengt mij op dit baantje dat ik gedurende mijn schooltijd een tijdje gedaan had.

Mijn vader was destijds gerant in een motel en zorgde ervoor dat ik daar een baan als ontbijtkelner kreeg. Dat betekende erg vroeg opstaan, met de correcte kleding aantrekken en met de fiets naar het gelukkig niet al te verre motel rijden om daar het ontbijt buffet voor de gasten te verzorgen. Dat was eerst hard werken om het buffet netjes in te richten, vervolgens een tijdje rustig aan doen omdat er slechts een paar vroege gasten waren en daarna buffelen om te zorgen dat als de grote stroom kwam om het buffet netjes bij te vullen en de tafeltjes tijdig schoon te maken nadat de gasten uitgegeten waren. Vervolgens werd het weer wat rustiger totdat het ontbijt afgelopen was om daarna alles af te ruimen, klanten die voor koffie kwamen te bedienen en het restaurant gereed te maken voor de lunch (daar heb ik puntmutsjes leren vouwen) totdat het tijd was om te vertrekken. Een erg leuke tijd maar puntmutsjes hoef ik van mijn levensdagen niet meer te zien want die kwamen tijdens het werk mijn neus uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten