woensdag 7 augustus 2019

De bitterballen bar

Alle ballen verzamelen
Alhoewel er genoeg hapjes (en drankjes) tijdens de pride naar binnen waren gegleden moest er ook nog wat gegeten worden toen de laatste boot voorbij was en we hadden al besloten om een bezoek te brengen aan een tent die hoog op het verlanglijstje van sommigen van ons stond, Bar Bitterbal.

Met een omweg werd de weg naar de Utrechtse straat ingezet want het oversteken van het Rembrandsplein is onmogelijk op dit soort dagen. We kwamen echter probleemloos op onze bestemming aan en zowaar bleek er nog genoeg plek op het terras te zijn. Na het bestuderen van de kaart werd er bier, fris en ballen besteld en wel de Oriëntaalse schaal (zeewier, Peking eend en rendang) en de vleesschaal (kalf, rund en kip). Schaal twee was uiteraard geen verrassing maar schaal een was dat wel. De zeewier bal was niet mijn ding, de rendang bal was gewoon lekke maar de Peking eend bal was werkelijk top. Na nog een schaaltje met garnalen ballen namen we afscheid van bar bitterbal en alhoewel ik erg blij ben dat ik er geweest ben als bitterballen liefhebber ga ik er zeker niet toe als ik niet in de buurt moet zijn. maar ben ik in de buurt dan is de kans erg groot dat ik voor een goed bier (want dat hebben ze ook) en een bal wederom een bezoek ga brengen aan het bitterballen paradijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten