zaterdag 7 juli 2018

Openbaar vervoer

Veel keuze
Vandaag stond er een bezoek aan de markthal op het programma en dat was niet echt op loopafstand dus we gingen gebruik maken van het openbaar vervoer.  Ik had de kaart bestudeerd en besloten om met de metro te gaan, dat was weliswaar twee keer overstappen maar de halte Opera zat naast ons hotel en aangezien ze maar vier lijnen hadden zag het er op papier niet al te moeilijk uit.

De problemen begonnen echter al bij het kopen van een kaartje want alhoewel de moderne machine met touchscreen ook knoppen voor Engels had lukte me het niet om er een kaartje uit te toveren. Gelukkig was er ook een loket met een wat oudere dame maar die sprak Hongaars en ik kon haar niet duidelijk maken dat ik twee kaartjes wilde dus was het weer terug naar de automaat. Met pijn en moeite kreeg ik er tenslotte vier kaartjes uit (waar ik er twee verwacht had maar voor die 2€ maakte ik me niet al te druk) en konden we toch vertrekken. Daarna was het overstappen geblazen maar ook dat verliep niet echt soepel want bordjes en dergelijk waren ook niet echt aanwezig. Een dame vroeg ons echter in het Engels waar we heen moesten en gaf toen aan dat we samen met haar de tram konden pakken, die stopte namelijk ook voor de markthal. Zo gezegd zo gedaan en al gauw zaten we in tram 24 i.p.v. metro 3 op weg naar onze bestemming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten