woensdag 4 juli 2018

Kabelbaan

De start
De belangrijkste attractie van Buda is het kasteel dat op de top van een van de vele heuvels ligt die dit stadsdeel rijk is (Pest is daarentegen geheel vlak). Je kon een slingerende wandeling naar het kasteel inzetten maar dat was een forse wandeling met een aardig stijgingspercentage waar ik niet echt zin in had. Er was echter ook rekening met mijn soort mensen gehouden want er was een kabelbaantje aangelegd dat je rechtstreeks naar het kasteel bracht en we besloten om daar dan ook voor in de rij te gaan staan.

Ik liep vast naar voren om te kijken hoe het werkte en het bleek dat een retourtje minder dan €4 kostte en dat je, zoals overal in dit mooie land, met je pinpas kon betalen. Terwijl ik terugliep naar mijn vriendin bleek die gezelschap te hebben gekregen van een Thais echtpaar met twee kinderen dat hier ook op vakantie was. Gezamenlijk liepen we het rijtje door en betaalden voor onze kaartjes waarna we door het hek heengingen en bij de kabelbaan aankwamen. Dat bleken drie karretjes te zijn met elk een bankje en een uitkijk venster (ze liepen trapsgewijs op) die een mooi uitzicht op de stad gaven terwijl we langzaam omhoog gingen. Na een kort ritje konden we uitstappen en werd het tijd om het kasteel te gaan verkennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten