maandag 11 juni 2018

Sunday market

De flyer van een oude editie
Ik had nog nooit van de sunday market gehoord maar dit is een soort van rondreizend circus dat op de Nieuwmarkt, het Rokin en het Westerpark staat. De reden dat ik het nu wel ken is dat een vriendin van mijn vriendin hier staat met een massage stand en zij had Nok gevraagd of zij wou komen helpen. De locatie was de oude turfmarkt pal voor het Allard Pierson museum en dat is om de hoek van de bierfabriek. Rond vijf uur ging ik dan ook naar de stad om haar op te pikken en daarna te gaan eten bij de bierfabriek. Zij had een gezellige en drukke middag gehad en ik zat rustig in het zonnetje te wachten tot de markt afgelopen was en we richting eten konden vertrekken.

Bij de bierfabriek aangekomen was het erg stil (had ik nog niet eerder gezien) maar er waren maar twee dames in de bediening dus echt vlot ging het niet maar onze biertjes (puur en bianco) arriveerden redelijk vlot en we decimeerden de pel pinda's op onze tafel terwijl we wachten op het eten. Het kippetje en de salade (caesar met kip) arriveerden na een tijdje en werden tot het laatste botje geconsumeerd. Daarna was het tijd om naar huis te gaan want mijn vriendin had best wel een zware dag gehad maar het was een lekker afsluiting van het weekend om ons weer op te laden voor de werkweek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten