dinsdag 30 mei 2017

BBQ

De tafel stond klaar (en de BBQ ook)
Maandag gingen wij bij mijn ouders eten en dat was de schuld van mijn moeder. Van het weekeinde hadden mijn ouders namelijk een kippetje op de BBQ gegooid en mijn moeder had daar foto's van op Facebook gezet. Mijn vriendin had die gezien en het water liep haar uit de mond bij de foto's dus ik had mijn moeder gevraagd of wij maandag hetzelfde konden krijgen.

Uiteraard was dat geen probleem en wij arriveerden dan ook iets na zessen en vonden een mooi gedekte tafel in de tuin met een rokende BBQ op de achtergrond. Onder het genot van een wijntje en een biertje namen wij plaats en al gauw werd de tafel gevuld met stokbrood. kruidenboter, sausjes, salade, aardappelsalade en, uiteraard, de kip. Daarna werd het een tijdje erg stil want iedereen had het erg druk met eten. De aardappelsalade viel erg goed in de smaak maar de kip was uiteraard de belangrijkste aanwezige aanwezige op de tafel. Nadat de poten, vleugels en borst van de kip verdwenen waren vielen mijn vriendin en mijn vader eendrachtig het karkas aan en er bleef geen flintertje achter. Na dessert en koffie vertrokken wij weer huiswaarts maar alhoewel dit de eerste kip was die verdween gaat het zeker niet de laatste worden, daar was het veel te lekker en gezellig voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten