zaterdag 27 mei 2017

Acceptgiro

Ik dacht dat ze niet meer bestonden
Het was een drukke week voor de postbode op mijn adres. Na de nieuwe tankpas en de simkaarten lag er een derde brief in de bus maar deze was, alhoewel verwacht, minder leuk. Het was namelijk de definitieve aanslag van de belastingdienst en ik moest dit jaar betalen.

Er bleek een ouderwetse acceptgiro aan vast te zitten dus ik maakte me al op om alles in mijn bankieren app te gaan inkloppen. Deze bleek tegenwoordig (waarschijnlijk zit dit er al heel lang in maar dit is de allereerste acceptgiro die ik met de app betaal) een optie te hebben om een foto te nemen van de optisch leesbare strook en alle gegevens werden automatisch in de app ingevuld. Dat maakte het in ieder geval een stuk makkelijker maar niet prettiger want ik krijg liever geld van de belastingdienst dan dat ik het aan ze betaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten