zondag 19 maart 2017

Kelly

Een mooi gedekte tafel
Zaterdag was mijn nichtje jarig, 23 alweer, en ze had de familie uitgenodigd om te komen lunchen. Aangezien haar eigen woning niet al te groot was had ze daarvoor het ouderlijk huis gereserveerd en dat kwam haar om een andere reden ook mooi uit. Ze moest namelijk werken tot een uur dus konden haar ouders mooi alles in gereedheid brengen.

Toen ze om kwart over een binnenkwam was de tafel ook gedekt, kwamen de kroketten bijna uit de frituur en stonden de cadeautjes al uitgestald. Er was een duidelijke voorkeursleverancier te vinden want er stond een groen, zwart en gouden pakje van Douglas die alle drie een cadeaubon (toeval bestaat niet alle drie de bonnen hadden dezelfde waarde) bevatten. Daarnaast kwam mijn neefje ook nog met een mooie box van Rituals aanzetten en hadden mijn zusje en zwager nog een Swarovski armband gekocht. De enige originele mensen waren mijn ouders want die hadden een mooi boek over de musea van New York gekocht dat dankbaar in ontvangst werd genomen.

Na het proosten (zes wijn, een melk) werd er aangevallen en de hoeveelheid eten nam aanzienlijk af. Ik hield het na de kroket relatief gezond met zalm, salade, filet americain en geitenkaas maar nam van het minder gezonde spectrum ook nog wat brie. Mijn vader was echter de winnaar van de middag want er werd zelfs nog een tweede lading broodjes (waar hij er dan maar weer een van nam) aangerukt maar de kaas ontkwam niet aan zijn aandacht, ook zonder broodjes. Het was allemaal erg lekker en een prima idee van mijn nichtje om een lunch te doen, dat mag vaker wat mij betreft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten