maandag 20 maart 2017

Belasting

Bijna weggedigitaliseerd
Dit was het weekend van de belastingen. Het invullen kost tegenwoordig erg weinig tijd want de belastingdienst laat netjes zien wat ze allemaal wel niet van je weten. Ik moest het echter twee maal doen want als eerste hielp op ik zaterdag mijn ouders een handje en vervolgens deed ik die van mezelf op zondag.

Waar mijn ouders nog een leuke som terugkregen mocht ik voor het eerst van mijn leen bijbetalen. Nadat in 2015 mijn renteaftrek van mijn hypotheek dusdanig laag was geworden dat er weinig meer uit te slepen viel (helaas nog steeds meer dan het forfait) was ik in 2016 gestopt met mijn lijfrente want met de nieuwe regels gingen nieuwe stortingen pas vanaf mijn 67e in en het ging mij juist om de jaren daarvoor. Eindresultaat was dus dat ik de staat geld mocht betalen waar ik vorig jaar nog een klein bedrag terugkreeg, hopelijk kunnen we die trend volgend jaar weer omdraaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten