maandag 13 maart 2017

Dubbel feest

Er was taart
Zaterdag hadden wij twee feesten, als eerste was er een monnik op bezoek in de zaak waar mijn vriendin werkt en dat betekent heel veel eten en heel veel visite. Dar is best wel veel werk en dus was mijn vriendin daar blijven overnachten om te helpen en arriveerde ik pas na de lunch toen het al bijna ten einde was. Ik viel kennelijk bij de monnik in de smaak want ik kreeg een hanger van de overleden koning Bumibhol van hem waarop zowel mijn vriendin als de eigenaresse van de zaak wat jaloers naar mij keken,.

Daarna was het een kilometer rijden naar het tweede feest waar wij tegelijk met de jarige arriveerden want hij kwam net terug met zijn moeder en dochter van afzwemmen waar zijn dochter haar C had gehaald. Het was een gezellig feestje met, wederom, veel eten maar nu naderde de avondmaaltijd en ik genoot van een goede maaltijd met groen curry, massaman, saté, kip en groenten met daar mijn eerste en enige alcoholische versnapering bij, een biertje. Verder had ik de hele dag aan de koffie en het water gezeten. Toen wij weer vertrokken kregen wij uiteraard een doggy bag mee, net zoals 's middags bij het eerste feest en de komende week hoef ik mij niet echt meer druk te maken met het koken van eten, wel zo makkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten