vrijdag 8 mei 2020

The killing joke animated

Zij zit niet in de comic
Ik was al een hele tijd op de hoogte dat er ook cartoon films door DC werden uitgebracht maar had daar weinig tot geen interesse in tot ik er, per ongeluk, achterkwam dat het een paar van de beste Batman verhalen waren die ik ooit gelezen heb zoals Year one en The dark knight returns. Ik besloot dus ook om deze een kans te geven en de eerste poging werd het meesterwerk van Bolland en Moore, the killing joke.

Het begin bevreemde mij ten zeerste want het ging om de strijd van Batgirl (en Batman) tegen een crimineel en had helemaal niets met de comic te maken. Na een half uur begon echter het door mij zo geliefde verhaal en dat was erg goed van de pagina naar het scherm vertaald. Een aanrader voor iedereen die van een goed (Batman) verhaal houdt en zeker geen vijf kwartier pretentieloos vermaak om met een goede vriend te spreken, Nu maar eens op zoek naar de andere delen en kijken of die net zo goed bewerkt zijn als the killing joke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten