zaterdag 30 mei 2020

Durian

Dat is hem
De durian is een van de meest geliefde en gehate fruitsoorten in Thailand, de reden voor de eerste is de smaak, voor de tweede de geur. Durian stinkt en niet een klein beetje ook daarom mag je in de meeste hotels geen durian meenemen.

Mijn vriendin is er ook dol op maar ik had me er altijd verre van gehouden tot nu toe. Ze had er twee besteld en ik had haar naar het balkon verbannen waar zij de eerste op at. Alhoewel ik het binnen al snel kon ruiken viel de stank me mee en toen ze een dag later aan de tweede begon besloot ik ook een hap te nemen. Van dichtbij was de geur nog nadrukkelijker aanwezig maar niet dusdanig vies dat ik over mijn nek ging. Ik nam dus een hapje en de smaak was best wel lekker te noemen. Ik hield het bij die ene hap want zij is er dol op en ik vond het niet eerlijk om haar de durian uit de mond te pikken. Ik kan nu in ieder geval wel zeggen dat ik durian geproefd heb als men daarom vraagt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten