dinsdag 26 november 2019

Zeche Jacobi

Ook hier in de kerstsfeer
Het was inmiddels tijd geworden voor de lunch en ondanks het feit dat de boulevard van Centro heel veel restaurantjes in de aanbieding heeft is er voor mij geen enkele wens om eens iets anders te proberen dan het brauhaus Zeche Jacobi. Ik wist inmiddels de kortste route uit mijn hoofd, via Sinn naar buiten, de trappen af, het water over en je bent waar je wezen wilt.

We betraden het restaurant dat meer dan genoeg plaats had (die vrijdag is echt top) en namen plaats aan een tafeltje aan het raam waar een serveerster zich al gauw bij ons voegde. Het werd een cola voor haar, het eigen bier voor mij en twee maal worst, ik de curry en zij de jäger beiden met friet met mayo. De drankjes arriveerden als eerste al snel gevolgd door de worsten (toch wel iets waar de Duitsers heel erg goed in zijn) en we genoten van het eten en drinken waarna het tijd was om af te rekenen en het brauhaus te verlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten