zaterdag 12 november 2022

Zeri's

Verse vangst
Het was tijd voor het diner en we hadden van gisteren geleerd dat de restaurants op Malta pas om half zeven opengaan dus we vertrokken wat later uit ons hotel dan gisteren. We zaten op een eiland dus vandaag zou het vis worden, verse vis en gisteren hadden we al gezien waar dat ging worden, namelijk bij Zeri's. Maar ja de beste plannen mislukken soms want Zeri's bleek pas om zeven uur open te gaan en niet om half zeven. We streken dus wederom neer op hetzelfde terras als gisteren voor een cocktail en een mocktail om de tijd tot de opening van Zeri's door te brengen.

Na de drankjes betraden we het restaurant waar we met alle egards ontvangen werden. We kozen een fles Rieslang en een fles plat water uit als drankjes en besloten tot een half dozijn oesters als voorgerecht. Die werden gevolgd door de special van de dag, drie verschillende soorten vis plus een gamba met groenten, aardappeltjes en sausjes. Na het werkelijk perfecte eten kon mijn vriendin nog een plekje vinden voor een toetje en hield ik het, dacht ik, bij mijn gebruikelijke dubbele espresso. Voor het afrekenen kregen we echter nog een drankje van het huis aangeboden en dat werd een heerlijke limoncello voor mij maar toen was het einde van de dag echt wel aangebroken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten