maandag 20 april 2020

Werkherinneringen 48: nachtportier

Wat heb ik niet gedaan?
Nog steeds Corona dus weer een stukje over vroeger en deze keer mijn ervaringen als nachtportier tijdens mijn studietijd, een erg prettig baantje omdat je niet veel te doen hebt en de nachtelijke uren kan gebruiken om te studeren.

Op zich was het een redelijke saaie baan maar er zijn toch wat dingen die het de moeite waard maken om hier op terug te komen zoals:

  • De dames van lichte zeden die met hun klant probeerden een kamer voor een nacht voor een speciaal tarief te regelen
  • De Amerikanen die zonder de woorden te noemen vroegen waar je een joint kon scoren in Amsterdam (en die later teruggaven dat ze de Melkweg een weirde place vonden)
  • De uitbaters van clubs die flinke bonussen boden als je klanten naar hun door verwees die dan per limo opgehaald werden.
  • Het eten van een biefstukje en het drinken van een drankje met de persoon die op die avond de bardienst had
  • Het verkopen van drankjes aan dronken hotelgasten die nog wat wilden drinken als de bar al gesloten was
  • Het bellen met andere hotels als je gasten kreeg terwijl alle kamers al vol waren om ze toch nog een slaapplaats te kunnen bieden
  • Het scannen van grote papieren lijsten van de credit card maatschappijen met gestolen kaarten in de hoop dat je een bonus kon krijgen (en die waren niet misselijk maar het is me nooit gelukt)
  • Het als enige wakkere persoon aanwezig zijn diep in de nacht
Ik heb het een aantal maanden gedaan met heel veel plezier en als ik dit rijtje met highlights zo terug zie denk ik dat er veel meer waren die ik inmiddels vergeten ben maar wie weet komt er een keer een update met die gegevens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten