maandag 6 april 2020

Gegrilde kip

Verdwenen
Mijn vriendin is überhaupt al niet bang uitgevallen maar in de keuken is er helemaal niets wat zij niet durft. Toen zij aangaf trek te hebben in gegrilde kip en ik vroeg hoe ze die ging klaarmaken was het simpele antwoord dat ze het nog nooit gedaan had en we het wel zouden zien.

Zo haalde ik een dus een hele maiskip bij de Albert Heijn en ging zij aan de slag. De gril werd niet gebruikt maar de gekruide kip werd eerst aangebakken en verdween daarna in de oven om te garen waar hij na een kleine anderhalf uur goudbruin, mals en sappig te voorschijn kwam. Ik heb werkelijk heerlijk gegeten De restjes verdwenen de volgende dag want een hele kip is toch echt te veel met zijn tweetjes maar die smaakten bijna nog lekkerder dan de kip op de eerste dag deed. Wat mij betreft mag de kip vaker op het menu komen want daar was helemaal niks mis mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten