zondag 17 maart 2019

Silom

Mooie plek
Sinds kort was er een nieuw Thais restaurant geopend door bird , genaamd Silom, in de voetboogstraat en uiteraard gingen wij daar eten. Nu ben ik wel vaker in de Voetboogstraat geweest en wel in de Schutter, eebn café waar ik in mijn studietijd regelmatig kwam en zelfs met mijn werk enkele malen geweest ben. Nu bleek de Schuuter dus verdwenen te zijn in dat pad zat nu Silom.

Het pand was fors opgeknapt en we namen plaats aan het raam en zaten al gauw achter een biertje en een cocktail de kaart te bestuderen. Die bleek uit twee delen te bestaan, standaard Thais zoals je dat in zo'm beetje elk Thais restaurant te bestaan en avontuurlijk met gerechten die je buiten Thailand niet al te vaak tegenkomt. Uiteraard was dat de kaart waar wij van kozen.De start was saté van krokodil en crying tiger (gemarineerde rib-eye) en dat smaakte echt voortreffelijk. Daarna volgden twee salades die je niet vaak in Nederland ziet, morning glory met garnalen, varkensvlees en inktvis) en Woensen, glas noedels met kip, garnalen en inktvis met daarnaast witte rijst..Deze werden vergezeld door een tweede cocktail en een tweede biertje en waren voortreffelijk. Het toetje was ijs met verse vruchten en slagroom die we samen opaten want het was teveel voor mijn vriendin, en een dubbele espresso voor mij. Na afloop hielden we nog een praatje bij de open keuken en bar alvorens wij vertrokken na perfecte en unieke Thais eet ervaring. Mocht je eens buiten de gebaande paden van de viskoekjes, kipsaté, kokos soepen, pad Thai  en dergelijke willen begeven dan is Silom een must. Werkelijk heel hoog aanbevolen door ons allebei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten