zondag 23 september 2018

Werkherinneringen 42: Bouw een vlot

De juiste knoop is extreem belangrijk
Een maal in mijn werkend leven heb ik een management teambuilding tweedaagse gehad bij Dorhout Mees. Het waren twee volle dagen waarin je elkaar op diverse manieren leerde kennen en naar elkaar toegroeide om een hecht team te gaan worden om het bedrijf te gaan leiden.

Hoogtepunt van deze tweedaagse was toch wel het afsluitende onderdeel, bouw een vlot, iets wat ik nog nooit van mijn leven gedaan had. De instructies waren echter duidelijk en beide teams gingen aan de slag om te zien wie als eerste een rondje rond het markeringspunt op het water kon maken en veilig op de oever terug kwam. Welnu het andere team was duidelijk sneller in het bouwen van hun vlot maar het ontbrak hun aan het vertrouwen in hun bouwsel en zij weigerden dan ook om het vlot uit te proberen. Welnu ons team was dan wel trager maar had dat vertrouwen wel en zo besteeg ik en drie anderen van ons team het vlot paddelde naar het keerpunt, pakten de vlag en kwamen zegevierend en droog weer terug. Met luid gejuich meerden wij aan en maakten ons op voor een rondje quad rijden als beloning alvorens iedereen huiswaarts keerde. Het was een gezellig en leerzaam weekeind geweest maar ik weet 100% zeker dat ik hier mijn eerste en mijn laatste vlot heb gebouwd want eens was meer dan genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten