zaterdag 20 april 2024

Parkeervergunning

Makkrelijk kunnen ze het niet maken
Ook ik moet er aan geloven, in mijn wijk wordt binnenkort betaald parkeren ingevoerd. Daarvoor kun je twee vergunningen aanvragen, een bezoekersvergunning zodat zij met korting kunnen parkeren en een vergunning voor kezelf zodat je voor een klein bedrag (minder dan €40 per zes maanden) kunt parkeren.

Welnu die bezoekersvergunning was een makkie maar die voor mezelf levert twee uitdagingen op. De eerste had ik verwacht omdat ik een leaseauto heb die dus niet op mijn naam staat. Twee formuliertjes van mijn werkgever en het is geregeld. De tweede was een verrassing, er zijn betaalde parkeerplaatsen voor de deur maar die zijn niet van ons maar worden verhuurd door de alliantie aan liefhebbers. Volgens de gemeente Amsterdam behoren deze bij ons appartementen complex en dus heb ik geen recht op een parkeervergunning. Dat moet ik dus gaan aantonen aan onze geliefde ambtenaren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten