maandag 29 april 2019

Cannibale royal

Good food better company
Zondag hadden we afgesproken met vrienden in de stad. Wat eerst een mannenfeestje zou worden met zijn drieën werd tenslotte een zespersoons feestje. We ontmoeten elkaar in de hartjes voor een drankje (de mannen bier, kids en dames fris) en daarna liepen we een heel klein stukje naar Cannibale royal, een restaurant dat al een tijdje op mijn verlanglijst stond.

Zoals de naam al doet vermoeden gaat het hier om vlees maar zelfs een vegetariër kan nog wel iets (maar niet veel) op de kaart vinden. Naast het vlees was er ook heel veel craft bier van kleine Amsterdamse brouwerwtjes dus de mannen gingen in ieder geval gelukkig worden. Er werd dan ook drie maal de burger van het huis besteld (250 gram goed vlees) maar de jongeman ging voor de spare ribs en de jongedame voor de steak van drie ons die zij, tot mijn grote verbazing, compleet verorberde. Alleen mijn vriendin liet de koeien met rust en ging voor de Caesar (wel met kip) en daarbij bestelden we nog wat frietjes maar het groene spul lieten we links liggen. De burgers waren werkelijk top, de steak was zoals ik al vertelde helemaal verdwenen en alleen de jongste liet wat spare ribs achter die via een doggy bag mee naar huis gingen. Ik had van te voren al hoge verwachtingen van de kannibaal maar die werden zelfs nog overtroffen door de realiteit, binnenkort maar eens een van de andere locaties uitproberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten