maandag 17 oktober 2016

Westvleteren

Vloeibaar goud
Misschien wel het zeldzaamste bier dat er is, is Westvleteren. Deze trappist kan alleen bij het klooster Sint Sixtus gekocht worden en alleen op afspraak en in zeer minieme hoeveelheden die absoluut niet verhandeld mogen worden. Nu was de vrouw van een collega van mij erin geslaagd om een afspraak te maken voor een krat Westvleteren 12. Ik zou ik zien zijn als ik niet gevraagd had of er een flesje af kan en na overleg met zijn vrouw kreeg ik een dag later een fles Westvleteren 12 met de instructies minimaal een week laten staan en niet in de ijskast doen.

Eindelijk was het zover en ik ging er eens goed voor zitten. Er werd een mooi trappistenglas gepakt en de fles werd uit de kast gehaald en ging open. De 12 bleek een donker bier te zijn dat meermalen uitgeroepen was tot het beste bier ter wereld. Ik heb geen idee of het echt het beste bier ter wereld is maar een ding weet ik zeker, het was heel erg lekker en ik denk er heel hard over om zelf een poging te wagen om een kratje te gaan scoren (geen geld €54 voor 24 flesjes). Deze blogpost wordt echter opgedragen aan mijn collega Peter en zijn vrouw, ik ben hen uiterst dankbaar dat ik voor het eerst in mijn lange biercarrière een echte Westvleteren heb gedronken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten