vrijdag 21 oktober 2016

Villa zomerdijk

Het wildseizoen was weer begonnen
Vrijdag was het weer tijd voor een ouderwetse restaurant en filmavond (mijn eerste bioscoopbezoek sinds mijn operatie) maar door de late start en de uitgebreide maaltijd werd het tenslotte alleen een maaltijd.

De afspraak was in Villa zomerdijk, een klein hotel restaurant bij Spaarnwoude. Het was een drie gangen menu met bij elke gang de keuze uit twee gerechten uit de klassieke Franse keuken. De start was voor mij een overheerlijke paté van gans, geschoten bij Schiphol, mooi stevig en smeuïg met daarbij een stevige Spaanse sauvignon. Als hoofdgerecht hadden we beiden onze keuze op de konijnenbout laten vallen met zuurkool met crème-fraîche, en boontjes. Hierbij een stevige Californische rode wijn en ook gang was genieten geblazen. Gang drie bood de keuze uit twee zoete gerechten maar ik trok de stoute schoenen aan en vroeg of er een kaasplankje inzat en dat bleek tot de mogelijkheden te behoren. Waar mijn kompaan dus eindigde met een flensje met witte chocolade ijs had ik drie mooie kazen, compotes van vijgen en bloedsinaasappel en eigengemaakte toast. Na de koffie was het tijd om op te breken na een heerlijke en gezellige avond. De volgende keer wordt het een simpele hap want dan kunnen we nog een bioscoopje meepakken wat er nu gewoon niet inzat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten