vrijdag 7 oktober 2016

Rijstkoker

Duur zijn ze niet
Een van de allereerste aankopen die er door mijn vriendin gedaan werd was een rijstkoker, iets wat zij als een absolute noodzaak in het huishouden zag. Ik begreep daar niet veel van tot ik zag hoe zij rijst probeerde te koken en dat was geen echt groot succes.

De rijstkoker kwam er dus en zij was erg blij en ik moet zeggen niets mis met de rijst die er uit de koker kwam. Maar ik kwam er pas achter hoe handig een rijstkoker is toen ik hem zelf voor het eerst gebruikte. Rijst erin, water erbij (vingertop water boven de rijst) en aanzetten. Hij slaat vanzelf af als de rijst klaar is en die is kurkdroog en perfect, je hoeft er niets meer aan te doen. Ik ben nu dus ook om en zie nu ook een rijstkoker als een absolute noodzaak in de keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten