zondag 18 november 2007

De halve maan

De ingang van de halve maan
Na de heerlijke koffie pauze (zowel door de koffie als de warmte binnen) liepen wij richting brouwerij de halve maan. Zoals je aan de foto kunt zien valt het totaal niet op dat achter dit poortje de ingang van de brouwerij ligt dus we waren er al enkele malen voorbij gelopen voor we naar binnen gingen. Je kon zowel binnen in de ruime bar annex souvenirshop wachten op de start van de tour als buiten op het verwarmde terras. Terwijl we rondkeken zagen we dat de brouwerij een voor ons nieuw bier had. Naast de, voor ons bekende, straffe Hendrik hadden zij nu ook de voor ons onbekende Brugse zot in de aanbieding. Het was nog wat vroeg om er een te proberen maar uit latere smaak experimenten kan ik iedereen dit bier aanraden.


Het was tijd geworden voor de rondleiding maar men gaf aan dat het via smalle laddertjes en open ruimtes zou gaan dus ik besloot. met mijn hoogtevrees, om af te haken. Ik hoorde later van mijn kompaan dat dit zowel een verstandige keus was geweest, het ging inderdaad af en toe erg stijl, als jammer was geweest want de rondleiding was meer dan de moeite. Wij verlieten de brouwerij om ons naar de tweede groepsactiviteit van de dag te begeven, de lunch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten