zondag 21 januari 2024

Pesca

Top
Ook mijn verjaardag zat vlak achter de vakantie dus gingen we uiteraard uit eten op die dag. Nu hadden wij een tijd geleden al een tip van mijn nichtje gehad dat we echt een keertje bij Pesca moesten gaan eten dus die tip besloten we op te volgen. Pesca ligt op de rozengracht met een redelijk verborgen ingang die we uiteraard voorbij liepen maar uiteindelijk keerden wij op onze schreden terug en betraden het restaurant.

In plaats van een kaart was er een vismarkt waar alle vissen uitgestald lagen en je, met de hulp van een ervaren medewerker, een keuze kon maken van de diverse soorten vis. Daarna bestelde je de side dishes waarna je als laatste in het wijnparadijs terecht kwam waar je samen met de sommelier een keuze maakte. Pas daarna werd je naar je tafeltje begeleid waar je een stukje brood kreeg plus water en de gekozen wijn.

Het eten was werkelijk top, qua smaak en bereiding, we waren alleen iets te gulzig geweest dus de side dishes gingen niet op maar de vissen kreeg geen kans van ons om weg te zwemmen. Ons plekje was naast de keuken dus ik kon met een thumbs up aan de keuken crew laten zien dat het ons allemaal helemaal beviel terwijl mijn vriendin een dessert uitkoos en wat stond te smoezen met de bediening. Dat smoezen bleek er om te gaan dat bij ons dessert (limoncello voor mij en een citroen merengue taartje voor haar wij ook nog een vuurspugende kaars aan tafel kregen ter ere van mijn verjaardag. Na nog een tweede drankje van het huis gingen wij zeer voldaan van tafel. Het was een absolute top tip van mijn nichtje geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten