woensdag 19 oktober 2022

Hoog Vuur

Prima tent
Een vriendin van ons was jarig en ter gelegenheid van haar verjaardag besloot ze een etentje te geven. Plaats van handelen was restaurant Hoog Vuur in Amersfoort. Hoog Vuur bleek een klassiek Frans restaurant te zijn met de beperkte kaart die meestal betekend dat de keuken een aantal gerechten prima in de vingers had en dat was iets waar ik blij van wordt maar een deel van het gezelschap zou daar volgens mij minder blij van worden. 

Welnu mijn verwachtingen werden zelf nog iets overtroffen want er werd ook nog zoveel mogelijk met lokale producten gewerkt en dus was ook het bier van brouwerij de leckere uit de streek. 

Ik werd gelukkig van de amuse (soep van rode kool met een schuim en een crumble) en de door mij gekozen regenboogforel en sukade waren werkelijk top. Na afloop nog een dubbele espresso en ik ging zwaar voldaan naar huis. Hoog Vuur is een aanrader als je van de klassieke Franse keuken houdt. Ik zeg doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten