donderdag 6 oktober 2022

Gastronoom

Mooie tent
We gingen uit eten en zoals wel vaker de laatste tijd was het bij een etablissement van de familie van der Valk. Deze keer was het hotel Amersfoort A1. 

Nu hebben alle van der Valks een prima restaurant maar die van dit hotel was een stukje luxer dan de meesten. Alles was iets luxer aan de aankleding van zowel zaal als tafeltjes en de kaart bleek ook iets verfijndere gerechten te bevatten. Onder het genot van een Swinckels en een Moelleux bestuurden die kaart en kozen voor tartaar en een pasta van inktvis met inktvisringen en zeewolf voor haar en groene asperges en een duo van Iberico voor mij.

Het eten was uitstekend, de bediening vlot en vriendelijk en dit was bijna onze mooiste van der Valk ervaring geworden tot men bij het dessert de fout inging. Mijn dubbele espresso arriveerde direct maar haar dame blanche verscheen niet. Na navraag bij de bediening werd er iets gemompeld over druk en eindelijk arriveerde het dessert dat al licht gesmolten was zonder excuses of uitleg. Toen ik bij het afrekenen nogmaals aangaf dat het niet ok was kreeg ik te horen dat men het druk had met een grote groep en dat daardoor het dessert verlaat was. Als ik dan terugdenk aan de service in Amerika (waar ons iets soortgelijks was overkomen) en men van te voren sorry kwam roepen, het is te laat en we vervolgens het dessert gratis kregen dan kunnen we in Nederland nog wel iets leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten