vrijdag 23 september 2016

Ceremonie

De onze waren lichtbruin
Om een voorspoedig zakenjaar af te dwingen wordt er elk jaar een uitgebreide ceremonie met boeddhistische monniken gehouden in Thaise zaken en de zaak waar mijn vriendin werkt was nu aan de beurt. Ik was ook meegegaan om dat eens mee te maken.

Bij binnenkomst zaten drie monniken achter een tafel met o.a. wierook, kaarsen en boeddha beelden De ceremonie bestond uit zingen, bidden, zegeningen en eten aanbieden aan de monniken. Het duurde ongeveer een uur waarna het tijd was voor de echt belangrijke zaken in de Thaise cultuur, eten. Iedereen genoot van een gezamenlijke maaltijd waarna het tijd was om te vertrekken. Het is niet mijn geloof maar ik vond het best wel leuk om een keer mee te maken en het biertje na afloop was ook zeer welkom moet ik zeggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten