maandag 9 september 2024

Afdelingsuitje

Lekker
Afgelopen donderdag was het tijd voor ons afdelingsuitje dat deze keer bestond uit een tocht met een botter vanuit de oude vissershaven van Spakenburg met daarna happen en sappen in datzelfde Spakenburg. We hadden werkelijk fantastisch weer voor het uitje, beter had niet gekund maar het enige minpunt was dat ik door de badkamerverbouwing niet mee kon varen en pas bij het voedselgedeelte kon aanschuiven.

Zo ontmoette ik mijn collega's op het terras van Sjik (Spakenburgs voor schik) waar ze nog veel over de bottertocht praten maar wat happens in Spakenburg stays in Spakenburg. Daarna kwamen er drankjes (waaronder cola, Affligem wit, wijn, mocktails) en drie rondjes met eten, eerst koude hapjes, daarna warme hapjes en om af te sluiten garnalen, varken en koe vergezeld van zoete aardappel frieten, champignons in de knoflook 3n aardappel wedges, het was lekker, het was gezellig en er was meer dan voldoende eten want niet alles ging op. Een top middag en hopelijk kan ik volgend jaar het complete programma volgen want aan de verhalen te horen had ik echt wat gemist aan de botter tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten