zondag 25 april 2021

Kruiden

Vers is beter
Bij het uitmesten van de kast met kruiden, specerijen en andere smaakversterkers kwamen er heel vol potjes en flesjes naar buiten die lang (soms zelfs heel lang) over datum waren. 

Dit was een duidelijk gevolg van het feit dat ik niet meer zo vaak kookte omdat mijn vriendin dat meestal deed. En waar ik potjes met gedroogd spul gebruikte zweert zij, terecht, bij vers indien mogelijk en daarnaast gebruikt zij heel veel spullen niet die ik wel gebruik. Er verdwenen dan ook behoorlijk wat potjes en flesjes richting glasbak om niet meer vervangen te worden want ik koop nu ook alleen nog maar verse kruiden en als je een product ruim zes jaar niet gebruikt hebt is dan kans dat je het in de toekomst wel weer gaat genruiken bijna nihil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten