zaterdag 1 juli 1989

Vis restaurant

Voordat ie op het bord ligt

Voor de avondmaaltijd was er besloten om naar een visrestaurant te gaan. Niet iedereen van ons gezelschap was een uitgesproken visliefhebber maar voor de vis fans onder ons werd er niet moeilijk gedaan.

Zo gingen we dus gezamenlijk naar een voor ons nieuw restaurant dat ons aanbevolen was als een van de betere vis restaurants van Kos. Er werd een lange tafel voor ons gemaakt en de ober kwam vertellen wat de zee die dag allemaal opgeleverd had en wat volgens hun de aanrader was. Ik aarzelde niet lang en besloot voor een moot gegrilde zwaardvis te gaan daar ik dat nog nooit eerder had gegeten en door twee anderen die eerder in Griekenland waren geweest van harte werd aanbevolen. Welnu daar hadden zij gelijk in want de moot die op mijn bord kwam was heerlijk mals en sappig terwijl hij alleen maar met olijfolie, citroensap en zout was bereid. Yoen wij tenslotte vertrokken besloot ik dan ook dat dit niet mijn laatste zwaardvis zou zijn op deze vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten