zaterdag 4 november 2023

Kabeltjes

Te veel keuzes
Mijn nieuwe telefoon heeft een, door de Europese commissie, verplichte USB C aansluiting i.p.v. de lightning aansluiting die mijn vorige iPhone had. Nu kreeg ik netjes een kabeltje van Apple bijgeleverd maar zonder stekker want die waren een tijdje terug al uit de doosjes gehaald.

Nu kon die prima op de stekker van mijn iPad maar tijdens ons ritje naar Rotterdam kon ik de nieuwe telefoon niet aansluiten op mijn auto want die had een USB A naar lightning kabeltje en daar had ik niets meer aan want nu had ik USB A naar USB C nodig. Dat werd dus een nieuw kabeltje bestellen maar de mooie opmerkingen vanuit Europa dat we naar standaards gingen zodat er geen extra dingen aangeschaft hoeven te worden is niet helemaal correct. Als je, zoals ik, binnen je eigen ecosysteem blijft kun je verplicht nieuwe kabeltjes en stekkers aanschaffen en mogen de oude bij het afval en dat was juist wat men met deze maatregel wilde voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten