dinsdag 8 augustus 2023

Monnik

Veel monniken

Net zoals veel Thaise mensen is mijn vriendin een boeddhist. Ze is niet al te actief en gaat dus niet al te vaak naar de tempel maar af en toe brengen we daar een bezoek, meestal als er een speciale gelegenheid is.

Deze keer gingen we echter een stuk verder want in Almelo was er een bijeenkomst met een hele beroemde monnik en daar wou zij graag naar toe. De bijeenkomst bleek in een grote villa te zijn waar de tuin was ingericht voor een ceremonie en waar heel veel boeddhisten aanwezig waren. Ik zette haar daar af en ging door naar de McDonalds waar ik de middag doorbracht met een goed boek en koffie. Aan het einde van de bijeenkomst kreeg ik een aapje van haar en pikte ik haar op om weer naar huis te gaan na een dag waar zij erg blij van was geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten