vrijdag 12 oktober 2018

Werkherinneringen 43 Spandau Ballet

Deze keer ga ik niet
Toen ik donderdag naar mijn werk reed begon de dj over Spandau Ballet. Het bleek dat de band met een nieuwe zanger op tournee was en hij had enkele bandleden in zijn show. Er was een gesprekje, er werd reclame gemaakt en er werd een nummer live gezongen maar mijn gedachten gingen meer dan dertig jaar terug.

Het was 1987 en op mijn werk had ik een heel hecht groepje collega´s waar ik veel dingen mee deed. We waren allemaal muziek liefhebbers en in een doldwaze bui besloten we samen naar een concert te gaan. Er bleken nog wat kaartjes beschikbaar te zijn voor Spandau Balet in Ahoy dus op 27 februari stapten we in een aantal auto´s en bezochten ons eerste gezamenlijke concert. Het was het eerste van vele concerten die we in wisselende samenstellingen bezochten en alhoewel er heel veel betere tussen zaten blijft die eerste toch de mooiste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten