vrijdag 5 oktober 2018

OV chipkaart

Oplichters
Ik kreeg een heel vriendelijk mailtje van het bedrijf achter de OV chipkaart dat de mijne bijna verlopen was en dat ik hem óf kon beëindigen met terugstorten van het saldo óf kon vernieuwen via de website.

Nu was die gisteren de hele dag niet te bereiken door een storing waar behoorlijk geheimzinnig over werd gedaan maar vandaag kon ik dan toch aanloggen. Het proces verliep redelijk soepeltjes maar tot mijn grote verbijstering mocht ik wederom 7.50  euro aftikken om mijn kaart waar niets mis mee was te vervangen. Een prima verdienmodel van deze monopolist waarbij iedereen elke vijf jaar een bedrag mag storten waarmee de kosten van een nieuwe kaart plus de bijbehorende infrastructuur makkelijk van betaald kan worden. Kortom monopolistische oplichters in mijn woordenboek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten