dinsdag 14 maart 2023

Stemmen

De winnaar
Het was weer tijd om te stemmen en deze keer was dat voor de eerste kamer (en de waterschappen). De sentimenten waren behoorlijk hoog opgelopen sinds de tweede kamer verkiezingen van twee jaar geleden en iedereen was dus behoorlijk benauwd wat er ging gebeuren.

Het eerst dat opviel was dat het aantal stem locaties was verlaagd ten opzichte van de vorige keer en dat ik een nieuwe vlak bij had gekregen, een tent op het ecuplein. Aldaar aangekomen kwam de tweede verrassing van deze verkiezing, er stond een rij, iets dat ik in jaren van stemmen niet eerder had meegemaakt. En het was een behoorlijk rij dus ik besloot verder te gaan naar de tweede stem locatie en dat bleek een goede keuze te zijn want naast mij was er slechts een andere persoon binnen dus ik kon meteen stemmen na het controleren van mijn identiteit en daarna gaan werken.

Die avond kwam de derde en grootste verrassing van deze verkiezingen want behalve de grootste opkomst in dertig jaar werd nieuwkomer BBB in een klap de grootse partij van Nederland en de winnaar in elke provincie. Nu maar afwachten of dat voor echt nieuw politiek beleid gaat zorgen of dat er, zoals de afgelopen jaren, alleen maar holle frasen en geen veranderingen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten