zaterdag 25 september 2021

Scam

Nice try no cigar
Op mijn zakelijke telefoon kwam een belletje binnen van een nummer uit Utrecht dat ik uiteraard opnam. Er werd een Engelstalig bandje afgespeeld dat mij vertelde dat er problemen waren met mijn BSN en dat de nationale politie en de hoge raad al op de hoogte gesteld waren. Of ik via keuze een even contact met een persoon wou opnemen want de consequenties zouden niet mals zijn.

Ik krijg wel vaker spam, phishing en scam berechten binnen maar dat is altijd via email op mijn computer, dit is de eerste poging via de telefoon en wel een hele amateuristische. Net zoals op mijn pc moeten ze wel van hele goede huize komen om mij zelfs maar aan het twijfelen te brengen maar er is dus weer een medium bijgekomen waarop je gestoord wordt door oplichters van divers pluimage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten