woensdag 30 juni 2021

Werkherinneringen 51: IJsselmeer

Mooi
Een van mijn leukere (bijna)werk herinneringen is een weekendje op het IJsselmeer met twee collega's. Zij hadden namelijk een zeewaardig zeiljacht gekocht met als doel om over de wereld te gaan zwerven maar dat lag nog flink wat jaren in het verschiet.

Zij nodigden mij een keertje uit om met de boot een weekend op het IJsselmeer door te brengen en dat was niet aan dovemans oren gericht, Ik sloeg hapjes en drankjes in en op de zaterdagochtend zetten wij koers vanaf de Marina Muiderzand het meer op. Overdag werd er gezeild met hapjes en drankjes en 's avonds gingen wij voor anker, werd er gekookt en nog meer gedronken alvorens zij hun en ik mijn kajuit opzochten voor een te korte nachtrust. Dat tekort lag aan het feit dat het in de nacht was gaan spoken en we dus moesten verkassen van ligplaats. Ik werd wakker van de aanslaande motor en ging aan dek waar we onder een schitterende sterrenhemel een andere ankerplek opzochten. De volgende dag was relaxed ontbijten en langzaam terugvaren naar ons vertrekpunt. Het was een fantastisch weekend en ik ben de twee (inmiddels ex-)collega's nog steeds dankbaar voor de uitnodiging.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten