zaterdag 13 juni 2026

Cracker barrel

De winkel
Voor het diner bleven we in Edinburgh maar we moesten wel de weg oversteken omdat de restaurants en de outlet gescheiden werden door een behoorlijk grote weg. We pakten de auto dan ook en reden naar de Cracker barrel old country store. Nu had ik al heel veel jaar geleden de eerste borden gezien van dit etablissement maar door het onderschrift old country store dacht ik altijd dat dit een winkel keten was. Ik was er echter achter gekomen dat het een combinatie van een restaurant met southern comfort food en een general store was die ingericht was zoals vroeger in het wilde westen.

De buitenkant bleek een ouderwetse veranda te zijn met schommelstoelen en de winkel had echt een gevoel van vroeger en verkocht heel veel meuk. Achter de winkel lag het restaurant met een huiskamer inrichting uit die periode. Het eten was simpel maar lekker en de porties waren niet de belachelijke Amerikaanse grootte maar gewoon genoeg voor ons. Daarnaast was het ook nog prima van smaak en van prijs, zeg maar het niveau van de Applebees. Na afloop van de maaltijd maakten we nog een rondje door de winkel maar er werd niets gekocht zodat we het hielden bij de aankopen in de outlet/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten