zondag 30 maart 2014

Nix18

Het logo van de campagne
Schreef ik kot geleden al een stukje over de nieuwe drankleeftijd vandaag volgt er alweer een tweede artikel over deze campagne.

Ik stond in de supermarkt in de rij en voor mij was er een moeder met haar dochter (ik schat een jaar of 16) aan de beurt. Onderdeel van de boodschappen was een sixpack bier (waarschijnlijk voor haar man). De cassière vertelde haar echter dat ze het bier niet mocht kopen omdat zij haar dochter bij zich had, tenzij die een ID kon tonen dat aangaf dat ze 18 jaar of ouder was. Kennelijk zijn de straffen voor de supermarkten dusdanig streng geworden bij het potentieel verkopen van drank aan minderjarigen dat er dit soort van belachelijke instructies aan het personeel wordt gegeven. Het gevolg van dit soort acties is dat je geen boodschappen met je kinderen kunt doen als je ook wijn (om te koken bijvoorbeeld) nodig hebt. De waanzin ten top gedreven mijns inziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten