Het logo van Vodafone |
Op de pagina werd uitgelegd dat ze door een fout in de software de keuze van de klant om zijn nummer bekend te maken precies omgedraaid hadden. Zo had ik ervoor gekozen om mijn nummer niet te laten opnemen in gidsen en dat had men dus juist wel gedaan. Als je vervolgens het blog las van de CEO van Vodafone las zag je dat ze twee cruciale fouten hadden gemaakt. Ten eerste hadden ze de software niet (goed genoeg) getest en vervolgens waren klachten van klanten niet juist geïnterpreteerd en duurde het veel te lang voor ze erachter kwamen dat er een fout in de software zat. Dit verklaarde meteen het belletje dat ik een paar dagen geleden kreeg van een hypotheekverkoper. Op mijn vraag hoe die aan mijn nummer was gekomen gaf hij aan dat gekocht te hebben van een openbare nummerlijst.
Nu bied Vodafone mij de mogelijkheid om gratis (kost hun ook bijna niets) een nieuw nummer te krijgen of om mijn huidige nummer te houden met de kans op meer telefonische colportage. Daarnaast krijg ik ook nog een mooie brief met uitleg maar ik denk niet dat die mij meer gaat vertellen dan ik nu al weet. Aangezien het hier om privacy gevoelige informatie gaat had Vodafone best wel een groter gebaar mogen maken dan het huidige doekje voor het bloeden. Geen sterke actie van Vodafone!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten