Het destijds gevoerde logo |
Toen ik op mijn eerste werkdag verscheen was me van te voren al uitgelegd hoe het systeem werkte. Je melde je bij de voorman en en kreeg daar je job voor die dag uitgereikt. Dat bestond uit gewone klusjes zoals het legen van binnenkomende posttreinen en postauto's en het via het logistieke systeem postzakken de juiste richting uitsturen. Daarnaast had je hele vervelende klusjes als het sorteren van balen teruggekeerde postzakken in de maten klein, middel en groot. Maar de mooiste klus was toch wel het opvangen van internationale posttreinen op het centraal station. Deze kwamen eens in de twee uur binnen en moesten dan van een paar postzakken ontdaan worden wat toch wel enkele minuten kostte. De tijd daartussen in was helemaal voor jouw en je maat (want zoals het bij een staatsbedrijf hoorde) werd deze klus door twee man uitgevoerd. En die tijd besteedde je dan met in de stad wandelen of op de juiste tijdstippen bij perron zeven rondhangen waar de treinen naar Zandvoort vertrokken.
Het beviel mij erg goed die paar weken en ook de betaling was prima. Kennelijk bevielen mijn werkzaamheden de PTT ook goed genoeg want in de jaren daarop ontving ik ruim voor de zomervakantie een uitnodiging om weer te komen werken en die accepteerde ik met heel veel plezier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten